Odtah auta

Co jsou to asistenční služby a s čím vám pomohou

Asistenční službou pojišťovny se většinou rozumí telefonické poradenství a zprostředkování dalších služeb, jako je pomoc mechanika nebo odtah vozidla. Druhů asistenčních služeb je nespočet, jsou navázány na všechny hlavní typy pojištění. Jaké jsou tedy varianty asistenčních služeb a co od nich můžete očekávat?

Linka 1224 a asistenční služby pro motoristy

Základní asistenční služby pro řidiče bývají v ceně povinného ručení nebo havarijního pojištění a zprostředkují vám například konzultaci po telefonu nebo příjezd a rychlý zásah mechanika. V rámci ČR funguje od roku 2015 jednotná linka pro řidiče 1224, kde vás v případě potíží přesměrují na asistenční linku vaší pojišťovny. Pokud si náhodou vlivem stresu z nehody nevzpomenete na jméno vaší pojišťovny, stačí nadiktovat SPZ vozidla.

Asistenční služba – odtah auta

Pojišťovny často nabízejí různé nadstavby asistenčních služeb, které vám usnadní řešení nehod. Například u Kooperativy si můžete kromě základních asistenčních služeb vybrat ještě ze tří dalších variant: Ideál, MAX a MAX+. V rámci služby Ideál máte například krytí vyproštění vozidla do 5 000 Kč nebo odtah či výměnu pneumatik v případě jejich poškození. Nejvyšší nadstavba MAX+ pak obsahuje mimo jiné práci mechanika v ČR i v zahraničí a další služby bez limitu nebo zajištění drobných úkonů, jako dovoz náhradního paliva, nastartování v případě vybité baterie či pomoc v případě poškozené pneumatiky.

Pokud autem cestujete do zahraničí, je možné si sjednat také bonusové cestovní služby pro motoristyAsistenční služba HOLIDAY, kterou nabízí Kooperativa, vám zajistí nepřetržitý servis v českém jazyce, tlumočení při jednání s policií či náhradní vozidlo na dobu pěti dnů a mnoho dalšího. Sjednává se k cestovnímu pojištění a na pobyt do 10 dnů vás vyjde na 400 Kč. Na pobyt do 30 dní pak 650 Kč.

Asistenční služby vás v zahraničí nenechají na holičkách

Asistenční služby se občas hodí i během dovolené v zahraničí. Asistenční program Global Assistance, který máte u Kooperativy automaticky v ceně cestovního pojištění, vám na vyžádání poskytne relevantní a užitečné informace před vaší cestou, včetně aktuálních covidových opatření dané země. Pomůže vám také při problémech na letišti a s případným vymáháním kompenzace za zrušený let. Při pobytu samotném je vám pak nepřetržitě k dispozici například v momentě, kdy je nutné zajistit převoz do nemocnice, překonat během jednání s nemocnicí jazykové bariéry či vyřídit náhradní cestovní doklady při jejich ztrátě nebo odcizení.

Asistence při ochraně majetku i zdraví

Asistenční služby existují i pro pojištění majetku. Jedná se mimo jiné o zprostředkování a uhrazení instalatéra, zámečníka nebo elektrikáře v nouzové situaci, pokročilé varianty vám zařídí i například IT konzultaci a zásah při nehodě na kole.

Pro seniory a pacienty po úrazu připravila Kooperativa také infolinku Maják, na které můžete zkonzultovat doporučení svého lékaře ještě s jiným odborníkem nebo se zorientovat v systému sociální a zdravotní péče.

Top